11 March 2012

SEEFOOD-Filem animasi berbahasa Inggeris pertama di Malaysia

Views
Ehem2...ada tak kat sini yang suka tengok wayang?
Saya nak recommend satu citer ni.. Best tau.. SeeFood..bukan seafood yer..
Tapi ada ke orang yang suka tengok citer kartun macam saya? hehe tua-tua dah pon masih layan citer kartun Ala sekali sekala kan.. Apa salahnya kalau kita nak sokong industri filem tempatan. Tapi citer ni memang best..


Korang tengok la.. Gambar pon dah cantik..warnanya menarik.. Untuk sesapa yang ada adik atau anak memang sesuai sangat la kan. Jalan ceritanya pon menarik. Tambahan pulak citer ni hasil anak seni tempatan tau


Untuk pengetahuan korang semua, filem ini adalah hasil karya sebuah studio animasi tersohor di Malaysia, Silver Ant dan diedar oleh Grand Brilliance.Seefood merupakan filem animasi berbahasa Inggeris pertama di Malaysia. Filem ini berlatar belakangkan eko-sistem kita. Nak kenal dengan watak utama?

Pup & Julius


Sinopsis

Berdozen telur dari terumbu Pup dicuri oleh pemburu haram, Pup nekad untuk menyelamatkan abang-abang dan kakak-kakaknya, tanpa mengambil kira akan bahaya misi tersebut. Tekadnya untuk membetulkan keadaan membawa Pup ke dunia daratan, atau dunia manusia, dengan kawasan yang indah tetapi penuh dengan bahaya – destinasi yang tak pernah terlintas di benak seekor jerung.
Khuatir akan keselamatan Pup, Julius, seekor jerung berinsang putih muncul dengan misinya yang tersendiri untuk menyelamatkan kawan karibnya.



 Trailer filem SEEFOOD

Tayangan perdananya filem ini di Cannes Marche du Film pada bulan May 2011 yang lalu, SeeFood telah ditayangkan di lebih 90 negara sekeliling Amerika Utara, Eropah, Amerika Latin dan Asia. Pada March 8, 2012, SeeFood akan menemui penonton tempatan di 80 buah panggung!!!!!!

Saya dah tengok SEEFOOD...BEST..(mungkin sebab saya suka tengok citer kartun)
Korang dah tengok belum? Best tak? Kalau belum tengok bila nak tengok? hehe

No comments: