11 March 2012

Genap setahun Tsunami melanda Jepun

Views
hai kawan-kawan.....Selamat Pagi 


11 March 2011 negara Jepun telah dilanda Tsunami dan gempa bumi yang teruk di Jepun. Buat kita yang tak pernah merasainya mungkin rasa mcam sekejap ja kan.. Setahun dah berlalu. Tapi bagaimana pulak dengan mereka-mereka yang kehilangan orang yang tersayang semasa kejadian tersebut?

Bagi mereka yang merasai dan terjejas dengan kejadian tersebut, ia mungkin diperingati sebagai sejarah hitam dalam hidup mereka.

Mari kita imbas kembali detik-detik yang mengerikan










Semoga negara kita dijauhkan dari bencana alam yang dahsyat ni. Semua orang tahu jepun memang kerap dilanda gempa bumi. Mereka sentiasa bersedia menghadapi bencara gempa bumi tapi malang tidak berbau. Bayangkan walaupun mereka sentiasa alert dengan bencana-bencara sebegini masih tak terlepas dari diduga, bagaimana pula dengan negera yang tak pernah tahu apa itu Tsunami sebelum ini. Pasti ramai sudah sedia maklum kejadian Tsunami yang melanda Banda aceh kan? Ratusan ribu terkorban dalam kejadian Tsunami dan gempa bumi besar itu. Kita patut bersyukur sebab berada jauh dari Lingkaran Api Pasifik. Mari kita doakan buat mangsa yang terkorban...

No comments: