05 June 2012

Jerawat dan aku

Views
Morning....
Mengantuknya lah... 

Menguap tu tutup mulut noh..


Dah la hujan mencurah-curah....Mengulor jap...
untuk hilangkan rasa ngantuk, update blog!!! Personal blog huhu
Hari ni terasa nak buat review pasal produk jerawat lah..sebab baru sekarang ni masalah jerawat dah berkurang...

Aku memang sejak dari zaman sekolah menengah lagi ada masalah jerawat..sampai form 5..tapi masa tu tak ada la kritikal sangat.. Masuk form 6, memang agak teruk la jerawat..try guna Oxy masa tu, tapi muka kering sangat-sangat..sampai pedih dibuatnya..masalah jerawat pun tak hilang.. Masuk zaman siswi, masalah jerawat still ada tapi kurang sikit dah.. Macam-macam dah produk aku cuba..tapi tak jalan guna.. aku pernah guna fair n lovely, syahirah, olay, ponds, oxy...
Masalah jerawat aku ni berlarutan hinggalah zaman siswi...

Dah bekerja aku start guna Safi Balqis..(yang penutup biru tue). Ajaibnya jerawat makin berkurang!!!! Dalam setahun lebih juga la aku guna tu..Memang tak ada masalah..Aku just juga pencuci dgn krim kecantikannya ja. Hasilnya jerawat dah jarang nak hinggap n kulit muka pun makin cerah. Pastu roomate aku pun terberkenan nak try jugak la kononnya. Muka dia pun berjerawat. lagi teruk dari aku rasanya. awalnya dia guna Felisa..tapi tau2 ja la kan..regenya memang mahal gilos..berbanding dgn safi. So, dia pun ingat nak berjimat macam haku ler...Kami pun menapak ler ke Watson Alamanda.. Survey punya survey, dia berkenan safi yang timun...Siap beli 1 Set..Pencuci, krim kecantikan, krim siang, krim malam... Dan hasilnya selepas seminggu...nak tahu apa terjadi dengan muka dia?????

Jerawat tumbuh bagai cendawan selepas hujan!!!!! Mak ai..memang la banyak..bertambah teruk muka dia..Aku cakap, maybe sebab kulit dia terkezut kot..dari produk mahal, tetiba guna yang murah.. dia terus guna.. tapi lepas seminggu plak, masalah jerawat makin menjadi-jadi. Akhirnya dia stop, guna Felisa blk..huhu... aku rasa bersalah la plak..kecian dia...

Dah tu, masa tu memang la aku guna Safi Balqis, untuk mengelak dari pembaziran, dia bg la safi timun tu kat aku..kebetulan krim aku n pencuci muka dah nak habis. aku dengan lapang hati, terus amik...guna..hasilnya muka aku yang baru ja nak bersih macam org lain, dah naik jerawat balik!!! sama-sama teruk dengan roomate aku.. akhirnya aku minta izin dia buang terus la semua tu.. Lepas tu aku stop kejap guna apa-apa jenis krim. Cuma pencuci ja guna Safi Balqiis balik....

Sadisnya lah..Pastu awal tahun ni, Makcik aku lak rekemen guna Aiken.. Aku beli pencuci, Pelembap dgn krim anti jerawatnya.. Lepas dah hampir setgh tahun, muka aku dah bebas jerawat sekarang ni.... cuma parutnya belum hilang..Memang baguslah produk Aiken ni.. Cuma muka aku agak kering la...skrg dah hbs dah pencuci n pelembapnya tu... Kali ni nak try guna safi blk.. Semlm dah beli Safi Ranis Gold..harap-harap la jerawat x bermaharajalela dah...kecian kat kulit muka aku ni.. Baru ja nak betul-betul pulih.. Jeles ja tgk  muka org lain gebu-gebu... Bagi aku tak putih pun tak apa..janji kulit sihat...bukan berkawah macam permukaan bulan!!!!!!!!

4 comments:

Anonymous said...

betul ke produk safi ni berkesan menghilangkan jerawat?

nor said...
This comment has been removed by the author.
nor said...

Akak lak sesuai dgn safi timun jer..hilang semua jerawat dn parut..muka pun jadi putih..safi balqis lak akak pernah cuba tpi tak sesuai naik jerawat besar2.safi balqis tu mcm berminyak sikit..lain orang lain kulit, even ade jerawat pun tpi tak sama keserasian sesuatu produk

nor said...

Akak lak sesuai dgn safi timun jer..hilang semua jerawat dn parut..muka pun jadi putih..safi balqis lak akak pernah cuba tpi tak sesuai naik jerawat besar2.safi balqis tu mcm berminyak sikit..lain orang lain kulit, even ade jerawat pun tpi tak sama keserasian sesuatu produk