23 May 2012

Masalah rambut gugur

Views
Hi alls...

wuh lama gila x update blog ni..
Memang penuh dengan habuk dah.. (macam la ada org nak jenguk sgt blog haku nih)
tapi hada haku kesah???

huhu... Lately aku agak tension..sampai rambut gugur...

Gugur banyak macam ni laaaaaa

Tapi, nasib baik la aku ni rambut lebat..so..belum sampai yahap botak la..cuma rambut dah x selebat dulu....
tak tahu la apa puncanya..kelemumur @ stress??? Mungkin dua-dua kot..

Kelemumur ni sebab aku guna shampoo yang tak sesuai dengan kulit kepala ku..
memang aku perasan la sejak pakai shampoo sunsilk warna pink tu masalah kelemumur aku menjadi-jadi..tapi disebabkan kedegilan, aku paksa jugak guna sampai habis...sayang la nak buang.. sebab shampoo ni wangi..rambut pun licin ja...Dah tu aku siap beli sekali dengan conditioner lagik...


Suka bau shampoo ni....tapi tak sesuai lak utk ku...

Dah hbs sunsilk,,,terustukar shampoo lain...dan masalah kelemumur pun dah tak ada....
 tak tahu la sebab silap guna shampoo atau hape kan...sebab aku ada amalkan petua jugak masa masalah kelemumur tengah memuncak tu...jeng3....petuanya adalah.....(aku cari dari internet jaaa

Masa nak mandi tu, ambil dua biji limau nipis (tamak sebab nak masalah kelemumur cepat hilang)...belah dua limau tu.....ramas hingga keluar air...buat la kat atas kepala yang dah basah tu kan..buat lepas bershampoo la... buat tiap kali anda nak cuci rambat...tak tahu la untuk anda berkesan tak..but it's work for me!!!! sekarang dah tak ada kelemumur.. HAPPY3....

Pastu ada lagi..masa tu aku guna shampoo berubat jugak tau... namanya SELSUN BLUE...aku beli kat Watson ja...harga tak ingat la..around RM19++ la utk 120ml....

shampoo ni bau ubat seket
 
 Okay lah..setakat ni ja la aku nak bebel malam ni...untuk sesapa yang ada masalah yang sama...try la amalkan...GOOD LUCK!!!!!!!!

2 comments:

Che Faiz Bong said...

nice info...;eh amalkan nih..done follow #56

armouris said...

terjumpa info ni, juga pasal rambut gugur… sharing is caring :) - Botak, Keguguran Rambut Masalah Keturunan